Om meg

Bildet mitt
Velkommen til bloggen min. :) Jeg er i utgangspunktet ei veldig positiv og gla jente på 33 år..men for ca. 5 år siden ble jeg plutselig syk..og livet mitt har etterhvert blitt fullstendig snudd på hodet pga. dette. Formen min er såpass dårlig at jeg sjelden kommer meg ut, og jeg har nå gått hjemme i over 4,5 år..og er under utredning for ME. Denne bloggen vil derfor være preget av dette. Jeg har fortsatt et veldig stort håp om at jeg en dag skal få lov til å bli frisk igjen..jeg vet bare ikke helt hvordan...

mandag 3. mai 2010

Ny uke, nye muligheter..!? :)

blog_largenytt Da står en ny uke snart for døra.. Og jeg liker å tenke det at en ny uke fører med seg nye muligheter.. Man må alltid bevare håpet og troen på at ting skal bli bedre, uansett om tingene ikke ser så alt for lyse ut akkurat nå. Jeg har vært i temmelig dårlig form denne uken også, men nå på slutten av uken har jeg i hvertfall endelig hatt litt mer energi i kroppen min igjen, og det hjelper veldig på. En annen ting som hjelper veldig på er det at jeg endelig har innfunnet meg med hvordan situasjonen min er nå, og derfor også bruker veldig lite krefter på å være sint og frustrert over hvordan livet mitt er blitt. Jeg har på en måte godtatt at det bare er slik det er med meg akkurat nå; at jeg må spise hele tiden for å holde på kreftene og energien min. Og det går så utrolig mye bedre med meg da, for jeg ble alltid verre før når jeg i tilegg til å miste energien min faktisk også ble veldig frustrert over det. Jeg brukte tydeligvis ekstra krefter på det at jeg ble så sint og frustrert. Og det var også da jeg gjerne havnet på sofaen, det har det vel forsåvidt blitt litt mindre av den siste tiden.. Men det hender seg selvfølgelig fortsatt at det skjer; og spesielt hvis jeg en uke er i litt mer aktivitet/ mer ute enn det som jeg pleier å være. Denne uka har vært en fin uke i så måte; jeg har ikke havnet noe særlig på sofaen, men så har jeg også stortsett bare vært hjemme da, og når jeg først har vært ute en tur, så har det bare vært for noen få timer. Torsdagen møtte jeg S; det ene søskenbarnet mitt, i byen, og vi gikk å kikket litt i butikker, og satte oss litt på Choco Boco etter det. Det var kjempe koselig, og jeg fant meg også en helt nydelig hvit blondekjole på Bikbok; men den visste seg desverre å være helt feil fasong på til meg da jeg prøvde den hjemme, så den blir nok levert tilbake. Ellers så gikk jeg og S en liten tur på fredagen, og etter det ble hun med hjem til oss for å spise middag og låne dataen min til å fikse på selvangivelsen. Vi hadde (nok en gang) gratinert kyllingfilet som var gratinert i hjemmelaget saus. Min herlige samboer lagde middag til oss, og det var som vanlig kjempegodt! :) Lørdagen ble det slik som forrige lørdag; nemlig at samboern min dro ut før meg, og at kroppen min slo seg vrang når jeg skulle dra etter han. Bare det at denne gangen for jeg å rant på do i eningen og ble helt utslitt av det.. Noe skal det altså være. :/ Men jeg kom meg nå heldigvis ut til slutt (er ikke den som gir meg så lett når jeg først har satt meg noe fore), og møtte han og en kompis av han på Barmuda på Solsiden. Det ble bare en liten time på meg i lag med de der, men det var jo trossalt bedre enn ingenting. :) Ellers så bestemte vi oss sånn veldig impulsivt for at vi skulle be han kompisen, I; det andre søskenbarnet mitt og samboern hennes hit på en aldri så liten fest. Og vi dro etterhvert ut på Barmuda en tur, denne gangen for å shake litt på ass`n.. Og det var kjempebra musikk der så vi fikk virkelig ristet løs! :) Det var også veldig bra liv der, faktisk nesten litt for bra, for folk sto høvelig som sild i tønne der. Så vi hadde med andre ord ikke så alt for god plass til å danse på, men morsomt var det læll! :) I dag har jeg bare vært hjemme å sløva, samboern min har vært ute å gjort noen ærender, men jeg har bare følt for å sløve forran datamaskinen her hjemme. Søndagskvelden har som vanlig blitt tilbrakt forran tv`n, og vi har kost oss med den faste dagen derpå middagen; nemlig taco! :) Det var foresten siste episode av Little Dorrit i dag, og det gikk heldigvis slik jeg hadde håpet at det skulle gå; hun fikk omsider sin kjære. :) Kjempefin serie det der, men jeg er i grunnen glad for at den er ferdig nå, for da kan vi kose oss med gode filmer på søndagskveldene istedet. Er så mye koseligere, for da kan jeg ligge i den gode armkroken til samboern min mens vi ser på film. :) Den serien var nemlig mer for meg enn den var for han, så han gjorde andre ting mens jeg så på den. Jeg skrev foresten sist søndag at jeg skulle poste flere bilder fra søndagsturen vår, men det ble desverre aldri noe av.. Det blir bare rett og slett sånn noen ganger; jeg rekker bare ikke over alt med det lave energi nivået mitt. :/ Tenker bestandig at jeg skulle ha gjort det og det, men det ender til syvende og sist opp med at jeg ikke får gjort alt som jeg planlegger å gjøre. Jeg har også satt meg som mål at jeg skal poste flere antrekksbilder, men det blir visst ganske få av dem også.. Mye fordi at jeg bare går hjemme om dagene og ofte ikke orker å pynte meg noe særlig, men også på grunn av at det fortsatt er ganske kaldt ute og at jeg rett og slett ikke blir motivert til å poste antrekk da.. Men jeg skal prøve å bli bedre på det når det blir varmere! :) Nei, nå skal jeg se til å finne senga mi snart.. Jeg har faktisk vært flink jente og klart å legge i fra meg dataen mye tidligere denne uka, og tenker å fortsette med det i uka som kommer, så dette får være unntaket. :) Dere får ha en god natt! :) Bildet er btw fra we<3it.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar