Om meg

Bildet mitt
Velkommen til bloggen min. :) Jeg er i utgangspunktet ei veldig positiv og gla jente på 33 år..men for ca. 5 år siden ble jeg plutselig syk..og livet mitt har etterhvert blitt fullstendig snudd på hodet pga. dette. Formen min er såpass dårlig at jeg sjelden kommer meg ut, og jeg har nå gått hjemme i over 4,5 år..og er under utredning for ME. Denne bloggen vil derfor være preget av dette. Jeg har fortsatt et veldig stort håp om at jeg en dag skal få lov til å bli frisk igjen..jeg vet bare ikke helt hvordan...

mandag 11. januar 2010

Tilbake til hverdagen...

Ja, så har altså hverdagen innhentet meg igjen, og jeg sitter alene hjemme om dagene mens andre er på skole og jobb.. Og det er fryktelig tungt! :( Var hos den nye legen min i begynnelsen av denne uka og ble sykemeldt fram til den 19., men har ny legetime den 18. og da skal vi snakke om hvordan jeg skal gjøre dette framover.. Jeg må jo nesten komme meg litt ut i jobb igjen snart, holder jo seriøst på å gå på veggene her hjemme nå! Merker at det overhodet ikke er bra for meg lengre å gå bare hjemme, så det blir vel til at jeg ber om å få gå aktivt sykemeldt eller noe slikt. Jeg er fortsatt ikke noe bedre, må fortsatt spise like ofte, og sliter med at jeg lett kan bli både kvalm og få en del smerter i magen min. Og jeg vet desverre fortsatt ikke noe om hva det egentlig er som feiler meg, og det er vel kanskje det verste, for da får jeg jo heller ikke gjort noe med det! :( Kjenner at jeg er fryktelig bitter på alt dette; jeg mener jeg gikk jo først arbeidsledig et halvt år før jeg begynte på Mexx, på grunn av at butikken som jeg jobbet på la ned, og at jeg ikke klarte å få meg noen ny jobb etter det, og før der igjen så hadde jeg også gått et halvt år arbeidsledig. Så jeg har gått alt for mye hjemme de to siste årene, og jeg takler det svært dårlig! Jeg prøver fortvilt å finne glede i hverdagen, men det er sannelig ikke like lett bestandig. Ikke når det kjennes ut som om livet mitt hele tiden motarbeider meg.. Hun legen jeg var til før jul sa at jeg nok burde gå til psykolog for å få hjelp til å beherske sykdommen min og den situasjonen jeg er i nå, og det rådet skal jeg følge, for jeg kan virkelig trenge hjelp til det. Jeg klarer liksom ikke helt å bli vant til det faktum at kroppen min på en måte styrer meg, istedet for at jeg styrer den, slik det burde være, og til tross for at det har vært slik ganske mange måneder nå, så kan jeg fortsatt bli ganske irritert av det. Men som om ikke det med magen min var nok, så har jeg selvfølgelig også slitt med urinveis infeksjon siden romjula, og nå har jeg sannelig gått hen og blitt skikkelig forkjøla også.. Så jeg spør bare; hva blir det neste!? :( Forhåpentligvis så blir jeg fort kvitt forkjølelsen og urinveis infeksjonen i hvertfall! Jeg håper bare det ikke er en eller annen form for kjip influensa jeg brygger på!! Nei, nå er det blitt alt for seint nok en gang; fordi at jeg virkelig sliter med å ha struktur i hverdagen min når jeg bare går hjemme på denne måten! :( Så nå skal jeg finne senga mi. Dere får ha en god natt! :) Bildet er foresten fra weheartit.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar