Om meg

Bildet mitt
Velkommen til bloggen min. :) Jeg er i utgangspunktet ei veldig positiv og gla jente på 33 år..men for ca. 5 år siden ble jeg plutselig syk..og livet mitt har etterhvert blitt fullstendig snudd på hodet pga. dette. Formen min er såpass dårlig at jeg sjelden kommer meg ut, og jeg har nå gått hjemme i over 4,5 år..og er under utredning for ME. Denne bloggen vil derfor være preget av dette. Jeg har fortsatt et veldig stort håp om at jeg en dag skal få lov til å bli frisk igjen..jeg vet bare ikke helt hvordan...

torsdag 22. oktober 2009

En ny og vanskeligere hverdag...

Disse stilige veskene fra asos.com kunne virkelig ha løftet ethvert antrekk! :) Fant bildene på nettsiden deres for en stund siden, så vet ikke om de fortsatt har dem.. Men legger de ut her uansett! :) Nå har det gått så alt for lang tid siden jeg har blogget! :( Men jeg har fulgt med på dere andre bloggere som jeg følger på blogglovin da, selv om jeg ikke har blogget selv. :) Det har skjedd en del i livet mitt den siste tiden; noe positivt og noe veldig negativt.. Det positive er at vi har flyttet i en ny koselig leilighet, hvor jeg trives kjempe godt! :) Den er ikke så stor som den forrige, og det gjør den mye mer hjemmekoselig for min del! :) Vi bor fortsatt sentrumsnært, men litt lengre unna byen denne gangen, og i et mye hyggeligere strøk med koselige hager til og med. Tidligere har vi jo blant annet bodd i blokk ved Solsiden og nå sist midt i byen, så det er egentlig litt godt å bo litt lengre unna byens kjas og mas til en forandring.. Koselig å høre fuglene kvitre og se en og annen kattepus utenfor vinduet. :) Det negative derimot er det at jeg endelig vet hva det er som feiler meg. Jeg har jo skrevet i tidligere innlegg at jeg har slitt en del med blodsukkeret mitt.. Vel, jeg har altså hypoglykemi, som vil si lavt blodsukker. Det er selvfølgelig positivt å endelig ha fått en slags diagnose, men nå kan hypoglykemi altså skyldes andre sykdommer, og akkurat det gjør meg ganske engstelig.. Og så dårlig som jeg har vært den siste uka, så skjønner jeg jo at dette overhodet ikke er til å spøke med.. Ble nemlig kjempe dårlig etter den glukosetesten som jeg tok hos legen på onsdagen, og har vært det siden da. Fryktelig tungt dette, siden jeg så vidt klarer å gjøre noe om dagen. :( Må spise hele tiden, og har sottet meg selv på en diett hvor jeg verken skal ha sukker, fruktsukker eller søtstoffer. Dette gjør at jeg feks. ikke kan drikke verken melk eller juice, eller spise brød/ brødvarer, og jeg kan heller ikke spise frukt.. Jeg må til og med holde meg unna enkelte grønnsaker! Og selvfølgelig da noen av de som jeg liker best; nemlig gulrøtter, tomat og mais. Sukk! :( Jeg snakket med legen om dietten da jeg var der i går og han rådet meg til å fortsette med den, så jeg har altså stortsett spist egg eller salat den siste uka. Kjempe tungt å ikke kunne spise brød, er jo det jeg stortsett har spist den siste tiden. Har blitt slik på grunn av arbeidstiden min. Brød til frokost, brød til lunsj, så en halv sub på Bigbite, som jo da også på tross av alt det andre består av for det meste brød, og så har jeg i tilegg pleid å spise en pølse med brød på vei fra jobb. Så jeg skjønner jo godt at kroppen min ikke vil ha mer brød for å si det sånn! :) Men det er fryktelig uvant og ikke kunne spise det, og det tar jo så utrolig mye lengre tid og mekke en salat. :/ Ute er det nydelig høstvær nå om dagen, men jeg sitter inne. :( Ja, bortsett fra i går da jeg måtte til legen en tur, og heldigvis fikk med meg litt av den herlige sola! Jeg så på alle de utrolig nydelige høstfargene rundt meg, og en liten stund følte jeg meg rett og slett litt lykkelig, sånn midt oppi det hele.. Men i det siste har det nok vært lite lykke følelse her i gården for å si det sånn. Jeg føler at alt er så usikkert akkurat nå, og det er en kjempe kjip følelse! :/ Men skal heldigvis til spesialist snart, og da får jeg vel vite mer om denne sykdommen, og hvilken form for den jeg har. Forhåpentligvis er det ikke noe veldig alvorlig som feiler meg, men inntil jeg har vært hos han så vet jeg jo svært lite, og jeg får ikke fred med meg selv før jeg vet! :( Sånn det var en aldri så liten oppsummering av det som har skjedd i livet mitt i det siste.. Er det foresten noen av dere som har hypoglykemi, eller kjenner noen som har det? Eller har/ eller kjenner dere kanskje noen som har sukker intoleranse?? Jeg kan nemlig virkelig trenge gode råd og tips med tanke på kostholdet. Føler jo at jeg spiser det samme hele tiden nå, og trenger virkelig litt inspirasjon!! Jeg har bestandig vært veldig matglad, men fortsetter dette tror jeg at jeg istedet snart blir matLEI.. :/ Må jo legge til da at jeg i denne dietten faktisk er så heldig at jeg i ett måltid faktisk kan spise mye av det som jeg ellers ikke skal ha, og det hjelper jo litt på da! :) Nei, nå skal jeg avslutte. Er to timer siden jeg har spist nå, så skal spise litt og så skal jeg komme meg i seng! Dere får ha en god natt folkens. :) Koselig å se at det er folk her inne på bloggen min daglig selv om jeg ikke har fått skrevet noe her på en stund! Det gleder et lite hjerte! :) :)

3 kommentarer:

  1. Så kjedelig at du ikke er frisk... Håper de finner ut mer, og at du får en diett som du synes er grei. Så lenge man føler seg bedre når man går på den så er jo det en trøst i hvert fall:) Både kjæresten og jeg sliter med masse matintoleranser etter en lei mageinfeksjon, så jeg vet hvordan du har det. Heldigvis blir vi bedre og bedre:) Men i snart fire måneder har vi vært på diett helt uten melkeprodukter, hvete, egg, frukt, nøtter, og en del grønnsaker. Ikke enkelt, men man blir faktisk vant til det:) Lykke til!

    SvarSlett
  2. Så fint at dere endelig fikk flyttet. :) Men utrolig kjipt at du er syk, jeg håper du finner ut om det er noe mer. Lykke til med dietten og god bedring. Dette klarer du!

    SvarSlett
  3. Hei!

    Du må nok ha Spotify for å komme inn på linken. Jeg tror det går an invitere, men det er visst bare for de som har fått den originalt. Jeg har 0 invites igjen står det i hvertfall. Men tror det var en link et sted du kunne laste ned gratis..men hvor den er husker jeg ikke :(

    SvarSlett